Ensimmäisten tietojen mukaan poikkeuksellinen kaaos hankaloitti superilaisten työtä etenkin kotihoidossa, mutta kaaoksesta näytettiin selviävän säikähdyksellä. Yksittäisiä ongelmia on saattanut esiintyä.
Kaupungin työsuojeluvaltuutettu Eila Keskinen ei iltapäivään mennessä ollut saanut vakavia yhteydenottoja ongelmatilanteista.
– Meillä täällä työsuojelun ja edunvalvonnan toimipaikoilla ei ole havaittu paniikkia. Työsuojelun näkökulmasta en ole saanut yhtään yhteydenottoa.
Keskisen havaintojen mukaan tietokatkokseen reagoitiin aamulla nopeasti. Kokoukset keskeytettiin ja ylin johto lähti kentälle setvimään ongelmia.
– Meillä on käsittääkseni joka paikassa selkeät ohjeistukset siitä, mitä tehdään, kun näin tapahtuu. Henkilöstö on koulutettu tällaisiin tilanteisiin, kun tietokoneet eivät toimikaan.
Muun muassa sosiaali- ja terveysviraston luottamusmiehenä työskentelevä Hannele Hyvönen ei ollut iltapäivään mennessä juurikaan saanut tietoliikenneongelmasta yhteydenottoja.
– Sisätautipoleilla tämä on varmasti hankaloittanut työtä. Osa työntekijöistä on joutunut jäämään illaksi töihin, kun kutsut potilaille ovat jääneet lähettämättä.
Varhaiskasvatuspuolella katkoksen vaikutukset eivät pääluottamusmies Päivi Salménin mukaan olleet kovin suuria, vaikka yhteydenotot ja asiakaskontaktit kärsivätkin.
– Sen verran täytyy kiitellä, että kasvatuksen ja koulutuksen toimialan kriisiviestintä ylimmän johdon tasolla toimi hyvin ja somekanavat pystyivät viestittämään asiakkaille laajoista verkkohäiriöistä.
Helsingin kaupunki ilmoitti keskiviikkona alkuiltapäivästä, että tietoliikenne alkoi vähitellen palautua normaaliksi.